Onze blik op samenwerken met opdrachtgevers. Niet horen, maar luisteren.

Bij Saris & Partners staat de tevredenheid van onze opdrachtgevers hoog in het vaandel. Op dagelijkse basis proberen we onszelf te verbeteren, zodat we de tevredenheid borgen en verbeteren. We waren benieuwd wat Toin & Mark belangrijk vinden in de omgang met opdrachtgevers en gingen op onderzoek uit.

Ingrediënten waar naar wordt gezocht in een goede bedrijfsmakelaar zijn snelheid in communicatie, het hebben van een groot netwerk en persoonlijk contact. We zijn van mening dat er in de huidige tijd vanuit gegaan mag worden dat zo’n beetje elke bedrijfsmakelaar hieraan voldoet. Maar hoe voeg je echte meerwaarde toe?

Oprechtheid is de basis

‘Als je aan het praten bent, ben je niet aan het verkopen’ geeft Toin direct aan. Een van de allerbelangrijkste zaken is het luisteren. En dan is er nog een verschil tussen ‘horen wat iemand zegt’ en oprecht luisteren. Echt luisteren kan alleen bij het hebben van oprechte interesse. Dit is ontwikkelbaar, maar niet veranderbaar. Oprechte interesse is er, of is er niet. Vanuit hier in staat zijn om te begrijpen waar iemand oprecht mee geholpen is.

Dit betekent dus dat je het vermogen moet hebben om jezelf voor een belangrijk deel in de ander te verplaatsen en vanuit zijn/haar belang te handelen. ‘Dit betekent niet alleen de eed afleggen, maar het ook daadwerkelijk doen’ volgens Mark; “Geen ander belang dienen als dat van jouw opdrachtgever en altijd er naar streven om twee partijen tevreden te stellen”. Hiermee hebben we het eerste ingrediënt omschreven die voor Toin en Mark cruciaal is: oprechtheid. Oprecht zijn met opdrachtgevers en de rest van de markt. Alleen dan zijn we in staat om op een goede manier te begrijpen en te acteren.

Het bouwen van een duurzame relatie

Een belangrijk motto van Saris & Partners is dat we graag rendement zien van onze investering in onze relaties. Dat is de zakelijke uitleg. De waarheid is eigenlijk dat we Makelaars in aandacht zijn. Oprechte aandacht en dat heeft zich inmiddels bewezen. Saris & Partners is een kantoor waar relaties langdurig klant blijven. De directe en vaak directe manier van adviseren wordt door hen gewaardeerd. Zodoende wordt er een relatie opgebouwd die veel waardevoller wordt is dan ‘hit and run’ zaken doen. Typisch genoeg heeft de wederzijdse waarde zich hiervan al lang bewezen. Waar andere kantoren kreunen en steunen tijdens de crisissen die we inmiddels gehad hebben, bewijst de sterke band met relaties zich juist in deze tijden omdat we dan samen met onze relaties de uitdagingen schouder aan schouder tegemoet treden.

Reageren op dit bericht?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.