De Rol van de Pionier

Onlangs las ik in de krant over de slachting die Julius Caesar in 55 voor Christus in de buurt van Lith heeft uitgevoerd. Maar liefst twee complete Germaanse Stammen werden van de aardbodem afgeveegd. Vergoelijkend stond er bij geschreven dat dit soort afrekeningen van de oude orde kennelijk nodig waren voor het ontstaan van een nieuwe beschaving. Onze huidige beschaving vindt immers zijn grondslag in hetgeen onder meer Julius Caesar daar begon en vervolgens vervolgde met de aanleg van wegen, aquaducten en steden als Ulpia Noviomagus (Nijmegen) en Forum Hadriani (Voorburg).

In zekere zin gebeurt in medialand op dit moment hetzelfde. Zo kreeg ik bijvoorbeeld een bericht dat de Frits (een prachtig magazine uit Eindhoven) ophield te bestaan. De Frits is zeker niet de eerste onder de geschreven media die het bijltje, al dan niet gedwongen, er bij neer gooit. Wij zagen al jaren geleden dat de geschreven media terrein aan het verliezen was en zijn inmiddels al 5 jaar actief aan het investeren in Online marketing.  Als enige in onze branche overigens, waardoor we ons regelmatig een pionier hebben gevoeld.

Het deed me genoegen toen ik zag dat de bedrijfsmakelaardij eindelijk een beetje wakker begon te worden op het gebied van sociale media. Tot voor kort beperkte sommige kantoren zich tot het twitteren van nieuwsfeiten die niet of nauwelijks interessant waren. Kennelijk heeft men echter in onze online-marketingstrategie aanleiding gezien om zich zelf te ontwikkelen. Wij juichen dat natuurlijk toe want wat bevestigt je immers meer in je doen en laten dan door andere makelaarskantoren gekopieerd te worden.

Wij zijn als Saris & Partners Makelaars inmiddels aan het volgende level in ‘online-marketing’ begonnen. Onze relaties zullen daartoe binnenkort onze voorstellen daartoe ontvangen. We zijn immers op dit moment al de meest scorende bedrijfsmakelaar in de regio maar zijn pas tevreden als we al onze relaties tevreden kunnen stellen. Want hoe zeer we ook bezig zijn met pionieren, Saris & Partners is en blijft de ‘makelaar in aandacht’!

Voor reacties:

Toin.saris@sarisenpartners.nl